University teaching experience

  • Course on  Marketing, Università degli Studi di Roma Tre, for the years. 2017-2018, 2016-2017, 2015-2016, 2008-2009, 2006-2007, 2004-2005.
  • Course on “Economia Politica"  at the IUSM, Università degli Studi  di Roma, Foro Italico, Rome, Italy for the year 2017-2018, 2016-2017, 2015-2016, 2008-2009, 2006-2007, 2004-2005.
  • Course on Marketing, Innovazione e sostenibilità. Università degli Studi di Roma Tre  for the year  2015-2016
  • Course on "Price and Pricing" presso l’Università Kliment Ohridski di Sofia, Bulgaria, in  inglese, per gli anni accademici 2016-2017, 2015-2016, 2014-2015, 2013-2012.
  • Corso di "Business Pshychology" presso l’Università Kliment Ohridski di Sofia, Bulgaria, in  inglese, per l'anno accademico 2015-2016.
  • Course on Crm, Customer Relationship Management at Kliment Ohridski University in Sofia, Bulgaria, in English, for the years  2016-2017, 2015-2016, 2014-2015, 2013-2012.
  • Course on “Business Administration” at the IUSM, Università degli Studi  di Roma, Foro Italico, Rome, Italy for the years 2013-2014 and 2014-2015.
  • Course  in English on "Fundamentals of Marketing and of CRM"  at  European  Polytechnical University, Pernik, Sofia, for the years 2014- 2015 and 2013-2014
  • Course on  “Marketing Plans” on behalf of  “Società Italiana Marketing” and in co-operation with University of Roma Tre from 2004 to 2013. In  October 2012, he won the first prize in the Italian National Marketing Competition with the INA case,  Istituto  Nazionale  Assicurazioni.
  • Course  on Bilancio d’Esercizio e Valutazione d’Azienda (Balance Sheet and Companies evaluation methods), in  2012-2013 and 2011-2012, at IUSM, Università degli Studi  di Roma, Foro Italico.
  • Courses in English on  Corporate Communication,  at Università degli Studi di Roma Tre (years 2009-2010, 2010-2011 and 2011-2012).
  • Courses on “Economia e Gestione delle imprese” (Management and administration in Companies) years 2009-2010 and 2010-2011), at  L. Quaroni, Università  degli Studi La Sapienza di Roma.
  • Course on “Business plans” and “Programmazione, Controllo e Organizzazione Aziendale”,  year  2010-2011, IUSM, Università degli Studi  di Roma, Foro Italico.
  • Course on Business to Business Marketing, year 2006-2007, and Marketing and Business Communication, year 2007-2008,  at  Luiss Guido Carli University, Rome.
  • Course on Direct Marketing, Crm and ICT, Information Communication Technology in co-operation with Prof. Sergio Cherubini at University of Tor Vergata, in the course on Marketing, Communication and Media, 2004 -2013.